- Du är här:
- Startsida
- Omsorg och stöd
- Kvalitetsarbete i social verksamhet
- Synpunkter och klagomål på den sociala verksamheten
Synpunkter och klagomål på den sociala verksamheten
Här finns information om hur du lämnar synpunkter och klagomål på social verksamhet i Grästorps kommun.
Dina synpunkter och klagomål är värdefulla för oss och hjälper oss att utveckla och förbättra vår verksamhet. Klagomålet tas emot, registreras och utreds av berörd enhetschef som också återkopplar till dig. Vårt mål är att du ska få återkoppling inom fjorton dagar.
Vill du överklaga ett beslut? Läs mer på sidan för besvärshänvisning, eller kontakta din handläggare.
Överklaga ett beslut, besvärshänvisning
Var vänder jag mig med min synpunkt eller mitt klagomål?
Om du har en synpunkt eller ett klagomål ska du vända dig till enhetschef på det boende eller den enhet klagomålet gäller. Är du osäker hjälper vi dig att hitta rätt.
Patientnämnden
Alla ska få vård av god kvalitet och ett gott bemötande. Om du inte tycker att du blivit lyssnad på av verksamheten kan du vända dig till patientnämnden.
Patientnämnden hjälper dig med information, rätar ut frågetecken eller fungerar som en länk i kontakterna mellan dig och vårdpersonalen.
Patientnämnden är fristående från vården och de som jobbar har tystnadsplikt. Deras roll är att lyssna på dig och ge vägledning, stöd och hjälp.
Patientnämnden i Västra Götaland Länk till annan webbplats.- om du inte är nöjd med vården.
Inspektionen för vård och omsorg Länk till annan webbplats. - om du är missnöjd med hälso- och sjukvård, socialtjänst eller LSS-insatser
Vårdskada
Om du upplever att du drabbats av en vårdskada har kommunen en patientförsäkring.